Testování znalostí žáků určitě nepatří k nejoblíbenějším činnostem každého žáka. Ale i toto ověřování znalostí lze provádět různými způsoby. Určitě je důležité nejen zjišťovat, co se žáci naučili, ale především, jak umí pracovat s informacemi, zda umí rozlišit pravdivé a nepravdivé informace, jaká je jejich mediální gramotnost a zda umí logicky odvozovat správná řešení. Vynikající pomůckou jsou v tomto interaktivní pracovní listy, které lze vytvořit např. ve Formulářích Google. V naší škole jsme začali takové testy a pracovní listy používat v dějepise a ostatních předmětech již dříve. Výhodou je bleskurychlé vyhodnocení správných a špatných řešení, kdy žák dostává okamžitě po napsání zpětnou vazbu o své úspěšnosti a také nezanedbatelná úspora papírů a tonerů na rozdíl od papírových zadání. Od letošního školního roku nám navíc pomáhá naše nová mobilní učebna, kterou tvoří 28 kusů Chromebooků. Tato nová mobilní učebna je samozřejmě k dispozici všem vyučujícím a lze ji využívat ve všech předmětech.
V hodině dějepisu úspěšně zvládli takový test i žáci 6. B.
Mgr. Jindřiška Šmídová, Ing. Jaromír Šmíd